تاثیر جراحی لاغری بر سلامت روانی
نوشته شده توسط : رعنا

سلامت جسمانی تنها بخشی از زندگی سالم است. سلامت روانی به همان میزان سلامت جسمی اهمیت داشته و به دست آوردن آن هدف بسیاری از بیماران محسوب می شود.

 

برخی بیماران قبل از جراحی لاغری تجربه بیماری های روحی و روانی را داشته اند. طبق مطالعه اخیر، ۲۳ درصد از کاندیدهای جراحی لاغری قبلا از بیماری هایی نظیر افسردگی، اضطراب و اختلالات تغذیه ای مانند پرخوری عصبی رنج می بردند.

 

با وجودی که جراحی لاغری موجب کاهش علائم افسردگی در بیشتر بیماران می شود، ولی می تواند این احساسات را در برخی دیگر برانگیزد.

 

در واقع، جراحی لاغری تحت نظر یک متخصص جراحی لاغری خوب می تواند موجب تحریک بسیاری از احساسات افراد شود. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم:

 

پس از سال ها اضافه وزن و چاقی مفرط، بدن شما ناگهان تغییر کرده است. حتی اگر این تغییر مثبت باشد اما از دست دادن ظاهر قدیمی می تواند عجیب باشد.

تغییرات رژیم غذایی پس از جراحی لاغری (مانند کوچک کردن وعده های غذایی و پرهیز از برخی غذاها) می تواند برای برخی دشوار باشد و در روحیه آنها تاثیر گذارد.

اگر در گذشته از پرخوری برای آرام کردن خود استفاده می کردید، بهتر است پس از جراحی لاغری به دنبال راه دیگری برای کنترل استرس خود باشید.

اگر با گذشت زمان، با سرعت قبل وزن کم نکنید؛ ممکن است ناامید یا افسرده شوید.

ممکن است پس از جراحی لاغری در مرکز توجه قرار بگیرید به طوری که در اکثر مواقع نگاه ها را روی خود حس کنید. این وضعیت برای بسیاری ناخوشایند و آزاردهنده است.

پس از جراحی لاغری، ممکن است بدن واکنش متفاوتی به خوردن الکل نشان دهد.





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 757
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: